ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္ ေဗဒင္ပညာ

Friday, January 7, 2011

အတိတ္သမုိင္းတြင္  အားၾကဖြယ္ရာ ေကာင္းလွသည့္ ေဗဒင္ပညာရွင္ အေျမာက္အမ်ား ကုိ စာသိဖတ္ရႈ ေလးစားခဲ့ရေပသည္။ အနီးဆုံး သက္ဦးဆံပုိင္စနစ္ေခတ္တြင္ပင္ အယူေတာ္မဂၤလာဦးနုိး နွင့္ စေလဦးပုည .. စေသာသူတုိ႔မွာ ေဗဒင္ပညာရပ္မ်ားတြင္ နွံ႔စပ္လိမၼာၾကေသာ ပညာရွိ အေက်ာ္ေဒးယ်မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သူတုိ႔ေခတ္ သူတုိ႔အခါ၀ယ္ .. ေနလုိလလုိ ထြန္းပခဲ့ၾကသူမ်ား လည္း ျဖစ္သည္။
စာရႈသူတုိ႔ ငယ္စဥ္ကာလ ကုိ ျပန္သြားရလွ်င္ ဆရာမင္းသိခၤသည္ သည္ စာေရးေကာင္းသေလာက္ ၊ ေဗဒင္လကၡဏာတြင္လည္း အလြန္မွန္ကန္သည္ ဟု နာမည္ေက်ာ္ၾကားလွသည့္ ပညာရွင္ တစ္ဦးအျဖစ္ စတင္ သိရွိလာခဲ့ရသည္။ ေနာင္ေသာအခါတြင္လည္း ဆရာမင္းသိခၤ၏ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ပညာပါရမီမွာ အံ႔ဖြယ္အဆင့္တြင္ သတ္မွတ္ထုိက္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခဲ့ရေပသည္။ အလားတူပင္ ျမန္မာျပည္ ေဗဒင္ပညာရွင္ ေလာကတြင္ ေဗဒင္ပညာေက်ာ္ အေျမာက္အမ်ား ေပၚထြက္လာခဲ့သည္။ ပညာျဖင့္ အက်ဳိးေက်းဇူးျပဳေသာ ပညာရွင္မ်ားလည္း မ်ားလွသည္။

စကားစပ္မိသျဖင့္ ဆုိခ်င္ေသာ အခ်င္းအရာတစ္ခုမွာ ဆရာဒဂုန္သည္ ျမန္မာျပည္တြင္ က်မ္းဂန္ေဗဒင္္ဆုိင္ရာ စုေဆာင္းျဖန္႕ေ၀သည့္ ေက်းဇူးရွိသူ ျဖစ္သည္။ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ .. ဆရာသမားေပါင္း မ်ားစြာထံမွ လုိက္လံရွာေဖြ စုေဆာင္းျပီး .. တစ္ျပည္လုံးရွိ ပညာေလ့လာ ဆည္းပူးသူတုိ႔ ထံ က်ယ္ျပန္႕စြာ ျဖန္႕ေ၀ေပးခဲ့ေသာ ..ဆရာဒဂုန္၏ ၾကိဳးပမ္းမႈမ်ားသည္ ေနွာင္းေခတ္ ပညာရွာသူ လူငယ္မ်ားေပၚတြင္ ေက်းဇူးျပဳေသာ အခ်က္တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။

စာေရးသူ၏ အသိထဲတြင္ စြဲျမဲစြာစုိက္ထူထားေသာ ဆရာသမား အခ်ဳိ႕ အေၾကာင္း ဆက္ေျပာရပါမူ ..ဆရာဦးေမာင္ေမာင္သန္း (ရင္ကိုေအးျမေစသား) သည္ ၊ စာေပျဖင့္ ေဗဒင္က်မ္းဂန္ဆုိင္ရာ အသိလမ္းစ ကုိ ျပတ္ျပတ္ထင္ထင္ အမွန္ပင္ ေက်းဇူးျပဳနုိင္ေသာ ပညာရွင္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ လွ်ပ္စစ္ေဗဒင္ ဦးအုန္းသြင္ ၊ ဆရာဦးျမတ္ေအာင္ ဘီအက္စ္စီ(သစ္ေတာ) ၊ ေဒါက္တာဗုိလ္ေလး ၊ ဆရာဦးျမၾကီး ၊ ဆရာမင္းေက်ာ္ေဇာ္ ၊ ဆရာဦးေမာင္ေမာင္ၾကည္ စေသာ ပညာရွင္တုိ႔မွာလည္း ျမင္ဆရာအျဖစ္ ၾကည္ညိဳရေသာ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမ်ားပင္ ျဖစ္ၾကသည္။

စကားစပ္သျဖင့္ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာတစ္ခု ..ၾကံဳခဲ့ရသည္မွာ ..အဆုိပါျမင္ဆရာအျဖစ္ ၾကည္ညိဳရင္းစြဲ ရွိရေသာ ဆရာတုိ႔ထဲမွ တစ္ဦးေသာဆရာျဖစ္သူ နွင့္ ဆုံမိရာတြင္ ..ျပိဳင္ေဟာမလား အၾကိမ္ၾကိမ္ စိန္ေခၚျခင္းကုိ ခံခဲ့ရဖူးေပသည္။ စာေရးသူမွာ အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ယင္းသုိ႔စိန္ေခၚလာသည့္အခါ မည္ကဲ့သုိ႔ ဆုံးျဖတ္ ေျဖဆိုသင့္သည္ကုိ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ စဥ္းစားျပီးေနခဲ့ရပါသည္။ အခန္းထဲတြင္ အေတာ္အတန္ၾကာမွ် တိတ္ဆိတ္ျငိမ္သက္ေနခဲ့ျပီးမွ ..၊ အရမ္း က်ယ္ျပန္႔ နက္ရိႈင္းလြန္းပါတယ္ ဆရာ .. ဟူ၍သာ ေျပာခဲ့ရပါသည္။ စိတ္လည္း မေကာင္း ျဖစ္မိခဲ့ပါသည္။ မိမိၾကည္ညိဳေလးစား ရေသာ မိမိက ျမင္ဆရာအျဖစ္ အသိမွတ္ျပဳ ၾကည္ညိဳရေသာ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးမွ ယင္းသုိ႔ စိန္ေခၚလာသည့္အတြက္ လည္း . ဘာမွ  ေျပာလုိစိတ္  မရွိေတာ့ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။
ေဗဒင္ပညာ ကုိ အသုံးျပဳရာ၀ယ္

ေဗဒင္ပညာဟူသည္မွာ လူအထင္ၾကီးခံရရန္ ၊ မွန္သည္ဟု လူေျပာမ်ားရန္၊  ျပိဳင္ေဟာရန္ သက္သက္  မဟုတ္ဟု စာေရးသူ ယုံၾကည္မိပါသည္။ ေဗဒင္ပညာဟူသည္မွာ အတိတ္အေၾကာင္းေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္အက်ဳိး မည္သုိ႔မည္ပုံ ျဖစ္တတ္ပုံကုိ ဥာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ပုိင္းျဖတ္ျပီး ၊ လာေရာက္နာယူ  ဆည္းကပ္ေမးျမန္းသူ၏ အက်ဳိးကုိ ေရွးရႈလွ်က္ လမ္းညႊန္လမ္းျပ ေပးရေသာ ပညာဟု သာ စာေရးသူ ယူဆမိပါသည္။ ေဗဒင္ဘယ္ေလာက္မွန္သလဲ ဟူသည္ထက္ ေဗဒင္ပညာျဖင့္ ဘယ္၍ဘယ္မွ် အက်ဳိးေက်းဇူးျပဳနုိင္ခဲ့ျပီ  ျဖစ္သနည္းဟူေသာ အခ်က္ကသာ အဓိကက်နုိင္ပါလိမ့္မည္။

တစ္ခါက စာေရးသူသည္ အထက္အညာျမိဳ႕ေလးတစ္ျမဳိ႕တြင္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္စြာ ၀တ္စားလွ်က္ ေဗဒင္ေဟာေနေသာ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ကုိ ျမင္သျဖင့္ မနီးမေ၀း သစ္ပင္ရိပ္မွ အကဲခတ္ၾကည့္ရာ မဟာဘုတ္တုိင္ နွင့္ သုံးတန္ေပၚနိစ္တုိင္ နွစ္တုိင္ျဖင့္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေဟာၾကားေပးေနသည္ ကုိ ေတြ႕ရေလသည္။ ၾကားသိရသေလာက္ ေဟာကြက္မ်ားမွာလည္း က်မ္းပါအတုိင္း နွင့္ လကၤာရြတ္ျပီး ရုိးရုိးမွ်သာ ျဖစ္သျဖင့္ အထင္ေသးမိေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ အဆုိပါ လူငယ္ေလးသည္ ယၾတာေပးသည့္ အခါတုိင္း ဘုရားေက်ာင္းကန္ ၏ ဘယ္ေနရာ ဘယ္အစိတ္အပုိင္းကို ျပဳျပင္ရန္အတြက္ အလႈေငြထည့္၀င္ျပီး ယၾတာျပဳရန္သာ လႈံ႕ေဆာ္ေပးေနသည္ကုိ ေတြ႕ရေလသည္။

ယင္းအခါတြင္မွ စာေရးသူလည္း အျမင္ေျပာင္းျပီး သာဓုေခၚမိရေပသည္။ ေစတနာအမႈသည္ မ်က္ကြယ္ျပဳမရေသာ အခ်က္ပင္တည္း။ စာရႈသူမ်ားပင္ ..စဥ္းစားေတြးေခၚၾကည့္ပါေလ ။ ယၾတာခ ဘယ္မွ်ဟူျပီး  ..လိမ္ယူေနၾကသူ မ်ား ဒုနွင့္ ေဒးျဖစ္ေသာ ယခုေခတ္အခ်ိန္အခါ သမယတြင္ ..တစ္ပဲေျခာက္ျပား ဥာဏ္ပူေဇာ္ခေလးမွ်ျဖင့္ တစ္ေနကုန္ထုိင္ေဟာေနျပီး ၊ ဘုရားေက်ာင္းကန္ အလႈဒါနမ်ား ကုိ ယၾတာျပဳေစရန္ လမ္းညႊန္ေပးေနေသာ အၾကင္လူငယ္ေဗဒင္ဆရာေလး သည္ ..ပညာျဖင့္ အက်ဳိးေက်းဇူးျပဳေနသူသာ ျဖစ္ေပသည္ ။


ထိမ္းထိမ္းသိမ္းသိမ္း ေနရပါတယ္ကြယ္

ေဗဒင္ပညာျဖင့္ အသက္ေမြးရာတြင္ အလြန္ဂရုစုိက္ရပါသည္။ မိမိက ေဟာလုိက္ေသာ ေဟာကိန္းမ်ားသည္ တစ္ဖက္သား၏ စိတ္ထဲတြင္ ဥပါဒါန္အစြဲမ်ဳိး ျဖစ္မသြားေအာင္လည္း ထိမ္းထိမ္းသိမ္းသိမ္း ေဟာဆုိေပး ရပါသည္။ တစ္ခါက ..စာေရးသူ ငယ္ဘ၀တြင္ ..ဖခင္ျဖစ္သူ၏ မိတ္ေဆြ တနလၤာသား တစ္ဦးကုိ စေနအထြက္တြင္ ေျမာက္အရပ္သုိ႔ ေရေၾကာင္းခရီးမသြားအပ္ ၊ သြားေသာ္ ေသမည္ ဟု ေဟာခဲ့မိသည္။ အေၾကာင္း တုိက္ဆုိင္မႈေၾကာင့္ ထင့္ ..အဆိုပါ တနလၤာသားမွာ စေနအထြက္ တြင္ မုံရြာကေလး၀ ဘက္သုိ႔ စက္ေလွျဖင့္ ကုန္ကူးသြားရာမွ နစ္ျမဳပ္ဆုံးပါး သြားခဲ့ရာ ..စာေရးသူအား မသာေဟာ ေဗဒင္ဆရာ ဟု ေနာက္ေျပာင္ေျပာဆုိျခင္း ခံခဲ့ရေလသည္။ စာေရးသူထံသုိ႔လည္း ေဗဒင္ေမးမည့္သူ ထုိစဥ္က အေတာ္ပင္ ရွားပါးသြားခဲ့ေလသည္။ ေနာင္ေသာ္ ေဗဒင္ဆရာ ႏႈတ္စီးသည္ ဟူေသာ စကားကို လက္ခံရမလုိ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ငါသည္ ဆုိးက်ဳိးကုိ မည္သည့္အခါမွ ယင္းသုိ႔ မေဟာလိုေတာ့ ဟု ဆုံးျဖတ္ကာ ယေန႔တုိင္  ဆင္ျခင္ရပါေတာ့သည္။

အလားတူပင္ မိမိ၏ တြက္ကိန္းအရ ေသခ်ာတပ္အပ္  ရွိေနလင့္ကစား ဆုိးမည္ / ေကာင္းမည္ ဟု က်ိန္းေသကံမ မေဟာေျပာသင့္ ဟု ယူဆမိပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဟူမူ ကာယကံရွင္ ဇာတာရွင္၏ မ်က္ေမွာက္ျပဳေသာကံ …တုိ႔က ပုိမိုအစုိးရျခင္းေၾကာင့္ ဆုိးကိန္းရွိေသာ္လည္း အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားနုိင္သလုိ ၊ ေကာင္းကိန္းရွိလင့္ကစား အေဟာသိကံ ျပဳသြားတတ္ျခင္းေၾကာင့္ပင္တည္း ။

တစ္ခါက ေဗဒင္ေမးသူတစ္ဦးက ဆရာ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ျပတ္ျပတ္သားသား ေဟာေပးပါ ဟုဆုိလာသည္။ စာေရးသူက ျပတ္ျပတ္သားသား မေဟာနုိင္ဘူးေမာင္ ၊ ဘာလုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ေမာင္ရင္ဘယ္လမ္းကုိ ေရြးျပီးေလွ်ာက္မယ္ဆုိတာ ျပတ္ျပတ္သားသား ကုိယ္က ၀င္ဆုံးျဖတ္လုိ႔ မရလုိ႔ပဲ ။ အဲသဟာက ေမာင္ရင္သာ ဆုံးျဖတ္နုိင္မယ္ ဟု ျပန္ေျဖခဲ့ရဖူးေပသည္။ အဓိကအားျဖင့္ ထုိသူ႔အား  မိမိကံသည္ မိမိေရြးျခယ္မႈအေပၚ အဓိကမူတည္ေနေၾကာင္း သိေစလုိျခင္း အတြက္ ျဖစ္၏။

ေဗဒင္ေဟာသူ ( ကံစစ္ေဆးေပးျပီး အၾကံဥာဏ္ေပးသူ) ဆရာဟူသည္ …ေမးျမန္းေသာ ဇာတာရွင္ ျဖတ္သန္းရမည့္ ဘ၀ခရီးေပၚမွ ေကာင္းကြက္ ဆုိးကြက္ ၊ အားနဲခ်က္ အားသာခ်က္မ်ား ကုိ ေထာက္ျပေ၀ဖန္ ထုိက္သင့္စြာ အၾကံဥာဏ္ေပးရုံသာ တည့္ ။ ထုိခရီးကုိ မုခ်အမွန္ ကုိယ္တုိင္ျဖတ္သန္းရမည္မွာ ေမးျမန္းေသာ ဇာတာရွင္သာလွ်င္ျဖစ္သည္။

လမ္းတြင္ မည္သည့္ေနရာတြင္ ေခ်ာက္  ရွိနုိင္သည္။ မည္သည့္ေနရာ၀ယ္ အုိေအစစ္ေလး ရွိနုိင္သည္။ မည္သည့္အေကြ႕တြင္ မည္သုိ႔အရွိန္ထိမ္းသင့္သည္ ။ မည္သည့္ လမ္းခြတြင္ မည္သည့္လမ္းကို ဆက္ေလွ်ာက္သင့္သည္ ။ ေရြးသင့္သည္ ။ စသည္ျဖင့္ ျမင္မိေတြ႕မိ ဆင္ျခင္မိသမွ် အၾကံဥာဏ္ျပဳရုံသာ ။
လူလည္က်တတ္သည့္  အခ်ဳိ႕ေသာ ေဗဒင္ဆရာမ်ား

တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း ကံစစ္ေဆးေပးရင္း ျဖင့္ ထုိဇာတာရွင္၏ အလြန္အားၾကီးေသာ (ေကာင္းမႈ/ဆုိးမႈ) ကံတုိ႔ကုိ ေထာက္ဆေတြ႕ျမင္ သြားသည္တုိ႔လည္း ရွိေပသည္။ အဆုိပါေနရာတြင္ လူလည္ျဖစ္ေသာ ပါးနပ္သည့္ ေဗဒင္ဆရာ အခ်ဳိ႕က ယင္းအခ်က္ကုိ ပုိင္နုိင္စြာ အသုံးခ်ျပီး ၊ သက္ဆုိင္ရာဇာတာရွင္ဆီမွ အက်ဳိးအျမတ္ရေအာင္ ညွစ္ယူသြားတတ္ၾကသည္။ အဘယ္သုိ႔နည္း ။

ဥပမာအားျဖင့္ ဇာတာတစ္ေစာင္ကို စစ္ေဆးျပီးေနာက္ ၊ မၾကာမီ သည္ပုဂၢိဳလ္သည္ အိမ္ေထာင္ေရးတြင္ အခုိက္အတန္႔ အညံ႔ၾကံဳေတာ့မည္ ၊ တစ္လခြဲမွ်ကာလအတြင္း ျပသနာအခုိက္အညံ႕မ်ား ထူေျပာ ေတာ့မည္ကုိ သိနွင့္သည္ထား ။ ..ထုိအခ်က္ကို လက္ကုိင္ထားျပီး ... ၊ ေျခမ်က္စိ ေရစုိတတ္ရုံ ကံေလးမွ်ကုိ ..တစ္ကုိယ္လုံးစြပ္ကနဲ မၾကာမီ  ျမဳပ္ေတာ့မေလာက္ ေျခာက္လွန္႕ေဟာေတာ့သည္သာ ။

အေဟာခံရသူမွာလည္း မယုံတစ္၀က္ ယုံတစ္၀က္ ေနရာမွ ထုိဆရာေဟာသည့္အတုိင္း သတ္မွတ္ထားေသာ ရက္အခုိက္အတန္႔တုိ႔တြင္ အိမ္ေထာင္ေရးမသာမယာ ျဖစ္လာလွ်င္ လန္႔ျဖန္႕လွ်က္ ..၊ အၾကင္ဆရာလူလည္ ေတာင္းေသာ ယၾတာခ အေဆာင္ခ ကို ေတာင္းသေလာက္ေပးျပီး ..၊ အိမ္ေထာင္ေရး မျပိဳကြဲေစရန္ ကာကြယ္မႈ ျပဳရေတာ့၏ ။ သည္ဆရာ အေဟာမွန္သည္ ဟုလည္း အထင္ၾကီးရေတာ့သလုိ ကုိယ့္အိမ္ေထာင္ေရး ကုိ ျပိဳကြဲမည္ကုိလည္း ထိတ္လန္႔ၾကီးစြာ ျဖစ္ရေတာ့သည္သာ။ သည္လုိနွင့္ အဆုိပါဆရာေပးလုိက္ေသာ အေဆာင္ကို ေဆာင္၊ ယၾတာကုိ ျပဳျဖင့္ …တစ္လခြဲမွ် အညံ႔ၾကံဳျပီးေနာက္ ၊ အေျခအေနျပန္လည္ ေကာင္းမြန္သြားသည့္ အခါ ..ယင္းဆရာအား ေတာ္ေပစြတကား ၊ အားကုိးထုိက္ ေပစြတကား ဟု ..စိတ္တြင္ စြဲထင္ကာ ၊ အဖန္ဖန္ ဆည္းကပ္မႈျပဳေပေတာ့သည္။

အၾကင္ဆရာ ပုဂၢိဳလ္မွာလည္း  ေနာင္ေသာအခါတြင္မွ သံတလင္းတြင္ ေခါင္းျပဴလွ်က္ ဒလိမ့္ျဖင့္ အက်ိတ္ခံျပီး ငရဲက်ခ်င္က်ပါေစ ၊ မ်က္ေမွာက္တြင္ အေနအစား ေခ်ာင္သျဖင့္ ..တြင္တြင္ၾကီး ယင္းသုိ႔ လာသမွ်လူကို လူလည္က်ကာ စားေပါက္ထြင္တတ္ၾကေလသည္။ (အမွန္စင္စစ္မူ ..သူေပးေသာ ယၾတာကုိ ျပဳသည္ျဖစ္ေစ မျပဳသည္ျဖစ္ေစ ၊ အေဆာင္ကိုလည္း ေဆာင္သည္ျဖစ္ေစ ၊ မေဆာင္သည္ျဖစ္ေစ ၊ တစ္လခြဲမွ်ၾကာလွ်င္ အဆင္မေျပမႈမ်ား ပေပ်ာက္သြားမည္သာျဖစ္ေပသည္။ ) ဒါကို မသိေသာ ေဗဒင္ေမးသူ၏ အားနဲခ်က္ကို ေဗဒင္ဆရာ ကိုလူလည္က ေကာင္းစြာ အသုံးခ်လုိက္ျခင္းသာ ျဖစ္ေလသည္။

ေၾသာ္ ငရဲမေၾကာက္လွ်င္ျဖင့္ …စားေပါက္ခ်ည္းသာ ျဖစ္သကုိး ။ မသိသူ မ်ား  ျမက္ေတာလုိထူသည့္ သည္လုိေခတ္အခါ သမယမ်ဳိးတြင္ …ဆရာဦးအံ႔( ဘုံေဘ၀ိဇၨာ) ေရးသကဲ့သုိ႔႔ပင္ ၊ ျမန္မာျပည္တြင္ ..အလိမ္ခံလုိသျဖင့္ သူ႕ထက္ငါ အလုအယက္ တန္းစီေနသူမ်ား မ်ားလွသည္။ ျပည္အက်ဳိးယုတ္ဖုိ႔ပင္တည္း ဟူသည့္နွင့္အညီ ..မဟုတ္တာ ကုိ အဟုတ္ထင္ျပီး ၊ အလိမ္ခံရမွ စား၀င္အိပ္ေပ်ာ္ ၾကသူမ်ားေလသည္။

ယၾတာအစြမ္း နွင့္ လူ႕အစြမ္း

ဘယ္ဆရာ ဘယ္ေလာက္စြမ္းသနည္း ။ ဘယ္ယၾတာဘယ္ေလာက္စြမ္းသနည္း ။ နာမည္ၾကီးလွ်င္ ငါလည္း လုပ္မည္ဟူေသာ စိတ္သာမ်ားလွ်က္ ..အစြမ္းဟူသည္တုိ႔ကို ေငြျဖင့္၀ယ္ရန္ တစ္ေကာက္ေကာက္လုိက္ၾကသျဖင့္ ..ကုိယ္စြမ္းကုိယ္စလည္း ယုတ္ေလ်ာ့ခဲ့ၾက မ်ားလွျပီ ။

ငါသာလွ်င္ အစြမ္း ျဖစ္၏။ ငါသာလွ်င္ တန္ခုိးျဖစ္၏။ ငါလုပ္လွ်င္ ဘာမဆုိျဖစ္ရမည္ ဟူေသာ စိတ္ကုိမူ ေမြးျမဴရမည္ကုိပင္ မသိၾကသူ မ်ားသည့္ ေခတ္ပါေပ ။ နုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ အလုပ္အကုိင္ အဆင္ေျပလုိသည္ ။ ယၾတာေတာင္း၏။ ကုန္ေရာင္းေကာင္းလုိသည္ ယၾတာေတာင္း၏။ အတတ္ပညာ မျပည့္စုံ ။ စပီကင္က ခ်ာတူးလန္ ။ အဆင္ေျပပါလိမ့္မည္ နုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ ။ မ်က္နွာေပါက္က ဆုိး ၊ အေျပာအဆုိက ပက္စက္ ။ အင္း..ေရာင္းသြက္ပါလိမ့္မည္ ကုန္စည္ေတြ ။

မွတ္သင့္ၾကေပသည္။

ယၾတာစြမ္းသည္ လူစြမ္းကုိသာ မ၏ ။ လူမစြမ္းလွ်င္ ယၾတာလည္း ကန္းသတည္း ။

ေဗဒင္ေလ့လာသူမ်ားလမ္းညႊန္

ဘ၀တူျဖစ္ေသာ ေလ့လာေနဆဲအဆင့္ ပညာရွာသူမ်ားအတြက္ စာေရးသူ ေျပာျပလုိေသာ အခ်က္တစ္ခ်ဳိ႕မွာ … က်မ္းအတုိင္း တစ္ေသြမတိမ္း မသြားပါနွင့္ ။ ကုိင္းကူးကုိင္းဆက္ ျဖန္႕ထြက္ျပီး ေတြးမွသာ ေဗဒင္ပညာ၏ အရသာကုိ ထိေတြ႕နုိင္၏။ သုိ႔ေသာ္ က်မ္းရုိးအေျခခံ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ မူ မပစ္ပယ္အပ္။ ဥပမာအားျဖင့္ က်မ္းရုိးသည္ ၁ ျဖစ္သည္ဆုိပါစုိ႔ ။ မိမိက ၁+၂ ျပဳတတ္ရမည္။ သုိ႔မွသာ ၃ ဟူေသာ အရသာကုိ ခံစားထိေတြ႕မိမည္။ ၁ ကုိ ၁ အတုိင္း ဆက္ျပီးထားပါက ၁ မွ ဆက္ျပီး တက္နုိင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါေပ။

အထူးသျဖင့္ ေဗဒင္ပညာကုိ အမွန္တစ္ကယ္ သိနားလည္ လုိပါလွ်င္ ရုိးသားစြာ ေတြးျမင္ျခင္းသည္ အနွစ္ခ်ဳပ္ လုိအပ္ခ်က္ျဖစ္၏။ ငါသည္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ရွားပါးေသာ သည္ပညာရပ္ၾကီးကို ဆန္းဆန္းၾကယ္ၾကယ္ ေတြးမွ တြက္မွ တတ္ေတာ့မည္ ဟု ထင္လွ်င္ တက္တက္စင္ေအာင္ လြဲပါလိမ့္မည္။ အရုိးသားဆုံးေတြးပါ ။ ေဗဒင္ပညာ တတ္ေျမာက္နုိင္ပါသည္။

အျခားတစ္ခုမွာ ထင္ေယာင္မွား အမွားမ်ားကို ျပဳျပင္ရန္လြယ္ကူေသာ စိတ္နွလုံးထားရမည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ သိမႈအမွားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဥာဏ္တြင္ ကာလရွည္ၾကာ စြဲထင္ျပီး အမွန္ဟု အေယာင္ေဆာင္ ေနတတ္ၾကသည္။ ယင္းအခ်က္မ်ားသည္ ေဗဒင္ပညာရပ္ကို ေရွ႕ဆက္တိုးျပီး မသိေအာင္ ပိတ္ဆုိ႔ဆီးတားၾကသည့္ အဓိက အခ်က္မ်ား ျဖစ္ေလသည္။ အထူးသျဖင့္ ျဂဟကာရက ေခၚ ျဂိဳဟ္တုိ႔၏ ပရိယာယ္ကို အမွန္အတုိင္း သိေအာင္ အဖန္ဖန္ ၾကိဳးစားေနရမည္။ သိထားသည္မ်ားကုိလည္း မွန္ မမွန္ အခ်ိန္တုိင္း လက္ေတြ႕တုိက္ဆုိင္ စစ္ေဆးေနရမည္။

ဥပမာ ဆုိရပါမူ  လူတစ္ေယာက္ အိတ္ၾကီးတစ္လုံးကုိ မနုိင္မနင္းထမ္းလာသည္  ဆုိပါစုိ႔ ။ ယင္းသည္ စေနျဂိဳဟ္၏ သဘာ၀ျဖစ္ေၾကာင္း သိရမည္။ ထုိအိတ္ၾကီးကို ပစ္ခ်လုိက္ခ်င္းသည္ စေနမွ လြတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။  စေနသည္ ေလာကတြင္ ထမ္းထားရမည့္ ၀န္ မွန္သမွ် ကိုလႊမ္းမုိးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သိရွိထားရမည္။ ယင္းသုိ႔ ျဂဟကာရက က်ယ္ျပန္႔စြာ နုိင္နင္းေသာ အသိရွိပါမွ ေဗဒင္ပညာ တြင္လည္း သင္ယူတတ္ေျမာက္ ထုိးေဖာက္ခ်ဲ႕ထြင္နုိင္စြမ္းရွိသည္။ ပန္းခ်ီဆရာသည္ ေဆးေရာင္စုံလင္စြာ အသုံးျပဳျခင္းျဖင့္ ..ပန္ခ်ီးကားကုိ လွပျခယ္မႈန္း ရႈမဆုံးေအာင္ ေရးျခယ္နုိင္ သကဲ႔သုိ႔ပင္   ၊  ေဗဒင္ဆရာ ဟူသည္မွာလည္း ျဂဟကာရက ၾကြယ္၀စြာ အသုံးျပဳျပီး ေဟာခ်က္ထုတ္မွသာ ျပည့္စုံညီညြတ္ေသာ ေဟာခ်က္မ်ဳိးတုိ႔ ရရွိလာနုိင္ေပသည္။ ေဆးမေကာင္းလွ်င္ ပန္းခ်ီကား  ပ်က္ျပယ္ရတတ္သကဲ့သုိ႔ပင္ ၊  ျဂဟကာရက မွန္ကန္စင္ၾကယ္ျခင္းမရွိလွ်င္ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားသည္လည္း ခၽြတ္ေခ်ာ္တိမ္းေစာင္း မွားယြင္းေစေသာ အေၾကာင္းအမွန္ ျဖစ္ေလသည္။

ျဂဟကာရက သေဘာကုိလည္း က်မ္းရုိးပါ အတုိင္းမွ်ျဖင့္ တင္းတိမ္ျပီးေဟာေနပါမူ ..မဲျပာပုဆုိး ကဲ့သုိ႔ ဘယ္သူလာလာ ဒါပဲ ျဖစ္ေနပါမည္။ မိမိတုိ႔ ဥာဏ္စြမ္းျဖင့္ ေခတ္နွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ ေပါင္းစပ္ျပီး အသုံးခ်တတ္ရမည္။ ဥပမာဆုိပါစုိ႔  တနလၤာျဂိဳဟ္ သည္ ယာဥ္ကာရက ျဖစ္သည္။ ေရွးအခါကမူ ေ၀ါယာဥ္ ၊ ျမင္းလွည္း ၊ ႏြားလွည္း ၊ စသည္…တုိ႔ျဖစ္မည္။ ေခတ္အခါ ေျပာင္းလာေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကား ၊ သေဘာၤ ၊ေလယာဥ္ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္လာသည္။ တနလၤာကုိ စေနက ပါ၀င္ပတ္သက္လာလွ်င္ … (အဆုိးသေဘာျဖစ္ပါက ) ယာဥ္ ပ်က္ဆီးမႈ ၊ ထိခုိက္မႈ ကို ေဖာ္ျပျခင္း ၊ (သင့္တင့္ေသာ သေဘာျဖစ္ပါက) ယာဥ္ေဟာင္း ၊ ေဟာင္းႏြမ္းအုိမင္းေနေသာ ယာဥ္ သုိ႔မဟုတ္ ေခတ္ေဟာင္းကား/ဆုိင္ကယ္ စသည္ကုိ ေဖာ္ျပေၾကာင္း သိရမည္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း စေနနွင့္ တနလၤာ၏ ပတ္သက္မႈက ကပ္သီးကပ္သတ္နုိင္စြာ လွလွပပ ဆက္ႏြယ္ေနတတ္ေသးသည္။ စေနသည္ ေျခေအာက္ပုိင္း နွင့္ ဖိနိွပ္ရမႈ ၊ ဖိနင္းရမႈ မ်ားကုိ ေဖာ္ျပျပီး ယာဥ္ကာရကျဂိဳဟ္ တနလၤာျဖင့္ အက်ဳိးျပဳေသာ သေဘာေပါင္းစပ္လာသည့္အခါ ေျခနင္းစကိတ္ကဲ့သုိ႔ အေသးစား ယာဥ္ငယ္ကေလးကုိ ၀င္လာေစေၾကာင္း ေတြ႕ရေလသည္။ ယင္းသုိ႔ ...ေလာကသဘာ၀နွင့္ ေခတ္စနစ္ ပတ္၀န္းက်င္ ေဒသ အေလ်ာက္ ျဂဟကာရကမ်ားကုိ ဆက္စပ္ သိျမင္နုိင္ရမည္။ (ေကာင္းေသာသေဘာ ျဖစ္ေသာ တနလၤာနွင့္ စေန ဆက္စပ္ျခင္းမ်ဳိးသည္)   ယာဥ္ကား တစ္စုံတစ္ရာကုိ အေမြအနွစ္ကဲ့သုိ႔ ရျခင္း ၊ အလကားရျခင္း မ်ဳိး ျဖစ္ေစသည္။ သာမန္အေနအထားမွ် ျဖင့္ တနလၤာနွင့္ စေန ဆက္ႏြယ္ေနမႈသည္ .လုိင္စင္မဲ့ ယာဥ္ကားမ်ားကုိ ျဖစ္ေစသည္။ (အဆုိပါ တနလၤာနွင့္ စေန ဆက္ႏြယ္မႈ သည္ ဇာတာရွင္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိ ဆုိးက်ဳိးေပးေတာ့မည္ ဆုိပါစုိ႔ ။ လုိင္စင္မဲ့ ယာဥ္ ေၾကာင့္ ေဘးဒုကၡေရာက္ျခင္းမ်ဳိး ၾကံဳေတြ႕ရေစတတ္ေပသည္။

ယင္းသုိ႔ပမာတူပင္ အျခားအရာမ်ား အျခား ျဂိဳဟ္မ်ားကိုလည္း ဆက္စပ္ ေတြးေခၚ သုေတသနျပဳသင့္သည္။ သုိ႔မွသာ ေခတ္နွင့္ေလ်ာ္ညီျပီး ..အသုံး၀င္ေသာ ေဟာခ်က္မ်ား ျဖစ္လာနုိင္သည္။ သုိ႔မဟုတ္ပါမူ …က်မ္းရုိးအတုိင္းသြားေနပါက ..ေဟာကြက္ေဟာစရာ ေခါင္းပါးေပလိမ့္မည္။ ေရွးပညာရွိတုိ႔က  ဆန္ကိုေပးခဲ့ေပျပီ။ ထမင္းျဖစ္ေအာင္ေတာ့ ကုိယ့္ဘာသာကိုယ္ ခ်က္ျပဳတ္နုိင္ၾကရန္လုိသည္။ ဆန္ကုိ အစိမ္းကိုက္စား ေနသမွ်ေတာ့ ထမင္းအရသာကုိ ထိေတြ႕နုိင္မည္ မဟုတ္ပါေပ။

အမွားမ်ားကုိ ျပန္လည္ရွာေဖြ ျပဳျပင္ျခင္း

ေဗဒင္ေလ့လာသူတစ္ေယာက္အတြက္ သူ႕ဦးေနွာက္ထဲတြင္ စြဲျမဲေနေသာ ၊ ကာလရွည္ၾကာ ေျခကုပ္ယူထားေသာ မွားယြင္းေသာ အသိအစြဲမ်ားသည္ ေၾကာက္ဖုိ႔အေကာင္းဆုံးေသာ ပညာဖ်က္/ပညာမတက္ ေစသည့္ အေၾကာင္းတရားမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ... ဗုဒၶဟူးသည္ လင္ ဟု ယူဆေသာ ၊  (ယ/လ/၀) နံသင့္ သျဖင့္ လင္ဟုယူဆေသာ ..၊ အယူအဆမ်ဳိးသည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ အမွားမ်ဳိးျဖစ္သည္။ ၄ဟူးမေကာင္းလွ်င္ လင္မေကာင္း ဟု ယူဆျခင္း လင္ နွင့္ ပတ္သက္ေသာ ဆုိးက်ဳိးေဟာဆုိျခင္းမ်ားမွာ သဘာ၀မက်ေသာ အခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္သည္။ ၄ဟူးသည္ က်ားအတြက္ ျဖစ္ေစ ၊ မအတြက္ျဖစ္ေစ လိင္ဆက္ဆံဖက္ အေဖာ္ ကို ေဖာ္ျပသည္။ တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး .. လင္နွင့္မယားလည္း ေတာ္စပ္ခ်င္မွေတာ္စပ္မည္။ ေၾကးစားမိန္းကေလးတစ္ေယာက္နွင့္ စပ္ယွက္ျခင္းသည္လည္း  ၄ဟူးမွပင္ လႊမ္းမုိးသည္။ ထုိ႔အတူ .. အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္အတြက္လည္း ၄ဟူးျဂိဳဟ္သည္ ..သူ၏ လိင္ဆက္ဆံဖက္( မိန္းကေလး) ကို ေဖာ္ျပသည္။ ဒါကိုသြားျပီး ၄ဟူးကုိ က်ားအတြက္ လင္ဟု သြားသုံးမည္ေလာ ။ မျဖစ္။ ၄ဟူးသည္ ..သက္ဆုိင္ရာ ဇာတာရွင္ ၏ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံရမည့္ ရန္သူ သုိ႔မဟုတ္ မိတ္ေဆြကုိ ေဖာ္ျပေသာ ျဂိဳဟ္ျဖစ္သည္။

အမွန္စင္စစ္မွာမူ  ..အေနာက္တုိင္းအယူအဆမ်ားျဖစ္ေသာ တနဂၤေႏြ သည္ အမ်ဳိးသား (ခင္ပြန္း) ၊ တနလၤာသည္ အမ်ဳိးသမီး (ဇနီး) ဟူေသာ ယူဆခ်က္သည္ အလြန္မွန္ကန္ျပီး ေၾကာင္းက်ဳိးညီေသာ ယူဆခ်က္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေခတ္လက္ဆန္းပညာကုိ လက္ရုိးသမားမ်ား က နွိမ္ခ်ၾကျခင္းမွာ ျဂိဳဟ္တုိ႔၏ သဘာ၀ကုိ စင္ၾကယ္ေအာင္ အသုံးမျပဳၾကျခင္းေၾကာင့္လည္း အဓိက ပါ၀င္ေပမည္။

ဒီစာပုိဒ္မ်ားအတြက္ ေမာင္ဖုန္းကုိ လူမုန္းမ်ားေကာင္းမ်ားေပမည္ ကို ၾကိဳသိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ .အဆုိပါကဲ့သုိ႔ ၄ဟူးကုိ လင္ဟု ..အစြဲသန္ေနသကဲ့သုိ႔ ..၊ အရာရာကို အကၡရာနံသင့္အလုိက္ …ေကာက္ယူျပီး ျဂိဳဟ္ဟု သတ္မွတ္ေဟာဆုိဖုိ႔သာ စိတ္သန္ေနၾကသူမ်ားက ေမာင္ဖုန္းကုိ မုန္းၾကေပလိမ့္မည္။ မုန္းခ်င္လည္းမုန္း ၊ ျပံဳးခ်င္လည္း ျပံဳးေပေတာ့ ၊ ေနွာင္းလူမ်ား အတြက္ ေ၀့လည္လည္ျဖင့္ က်မ္းမေ၀းရေအာင္ လမ္းကေလးေတာ့ ေမာင္ဖုန္း ထားခဲ့မည္။ ၄ဟူးသည္ လင္မဟုတ္ ။

ယင္းသုိ႔ျဖင့္ ျဂဟကာရကမ်ားကုိ စင္ၾကယ္နုိင္သမွ် စင္ၾကယ္ေအာင္ မိမိတုိ႔အသိထဲတြင္ အဖန္ဖန္ ဆန္းစစ္ရွာေဖြျပီး မွားယြင္းေနသည္ကုိ ေတြ႕ရွိပါက အမွန္ကုိ ျပဳလြယ္ျပင္လြယ္ေသာ စိတ္သေဘာထား ရွိသင့္ေပသည္။ သုိ႔မွသာ ပညာရပ္ပုိင္းတြင္ ေဖာက္သေလာက္ ေပါက္ျပီး ၊ ထဲထဲ၀င္၀င္ ေရာက္ရွိ နုိင္ေပမည္။

ယေန႔ေခတ္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ေခတ္ ေဗဒင္ပညာသည္ ေရွးကနွယ္ မထက္ျမက္ေတာ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္တို႔တြင္ အျပစ္ျဖစ္ေပမည္။ ျမန္မာ့ေဗဒင္ ပညာမ်ားကုိ  တုိင္းတစ္ပါးသားမ်ား ကပင္လွ်င္ ေလးစားလာနုိင္ရန္ ၊ က်ယ္ျပန္႔စြာ အသိမွတ္ျပဳလာနုိင္ရန္ အတြက္ ..ျမန္မာျပည္သား  ေဗဒင္ပညာ ေလ့လာေနသူတုိင္း တြင္ တာ၀န္ရွိသည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း …ဆုိရင္းျဖင့္…..။

သုေတသီ ေ၀သာလီေမာင္ဖုန္း
ကုိစုိးမုိးထြန္း (ေဗဒင္ပညာသုေတသီ)

Post a Comment
 

Posts Comments

©2006-2010 ·TNB