အေတြးစုဗူး (၂)

Sunday, June 19, 2011


ေကာဇာ နွင့္  ဒသာ  ဘယ္ဟာက  … ပုိေကာင္း

တစ္ေလာက ဆရာႏ်ဴမာန္ (မုိးတား) က  ေကာဇာ နဲ႔ ဒသာ အားျပိဳင္မႈမ်ားနွင့္ စပ္လ်ဥ္းျပီး လက္ရုိးေဗဒင္ေလာကရွိ ဆရာၾကီးမ်ား၏ ၀ိ၀ါဒကြဲျပား ယူဆမႈအခ်ဳိ႕ကို တင္ျပသြားခဲ့သည္။ ထုိအေၾကာင္း ဖတ္မိေသာအခါ … ကၽြန္ေတာ့္ေမြးဇာတိ ျမိဳ႕ေလးေပၚမွ ကုိကုိလက္ရုိး တုိ႔အေၾကာင္း သတိရမိသည္။ ကုိေျပတုိးဟန္ ၊ ကုိသာဂိ ၊ ကုိ၀င္းနုိင္ စေသာ သူတုိ႔က  ေကာဇာ သမားေတြ။ ကုိရင္လွစိန္၊ ဦးေလး ဦးေက်ာ္ေသာင္း၊ ကုိျဖိဳးသူ  စေသာ သူတုိ႔ အုပ္စုက  ဒသာ မွ ဒသာ သမားမ်ား ။


တစ္ကယ့္တစ္ကယ္ ဒသာေတြက ဘာမွ မမွန္ဘူးဗ်။ ေကာင္းတဲ့ ဒသာစားျပီး ဆုိးခ်င္ ဆုိးေနတာ ၊ ဆုိးတဲ့ ဒသာထဲမွာ ေကာင္းေနတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားၾကီး ၊ ေကာဇာကမွ ဂြပ္ကနဲ ..ဂြပ္ကနဲ တိတိက်က်မွန္တာ ။ ဥာဏ္မမီတဲ့သူေတြကေတာ့ ဒသာပဲ အဟုတ္မွတ္တာေပါ့ေလ ။

ေဟ့ေကာင္ … သာဂိ ၊ ငါ ဒီအသက္အရြယ္ေရာက္မွ .. ေထာင္ထဲ ျပန္မ၀င္ခ်င္ဘူးေနာ္ ၊ စကားကုိ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ ေျပာ။ ေကာဇာက ဂြပ္ကနဲ မွန္သလုိ ငါ့လက္ထဲက ပန္းကန္လုံးကလည္း  မင္းေသာက္ခြက္ၾကီးကုိ ခြပ္ကနဲ မွန္သြားမယ္။ မေအ…..။

ဦးေလးဦးေက်ာ္ေသာင္းက  ေဒါသၾကီးသည္။ ကုိသာဂိက မထိတထိသမား။ သည္ေတာ့ သူတုိ႔နွစ္ဦးက မၾကာခဏ ဆုိသလုိ ေကာဇာ ဒသာ စစ္ပြဲအတြင္း ေရွ႕တန္းစစ္မ်က္နွာတြင္ ထိပ္တုိက္ေတြ႕မိတတ္ၾကစျမဲ။ ကိုေျပတုိးဟန္ကေတာ့ ထုံးစံအတုိင္း သိုင္းသုိင္း၀ုိင္း၀ုိင္း နွင့္ စကားကုိလွေအာင္ေျပာျပီး အဆုံးမွာ ေကာဇာက ေတာ္ေတာ္မွန္ေၾကာင္း …မသိမသာေရာ သိသိသာသာပါ စကားနိဂုံးခ်ဳပ္တတ္စျမဲ။

ကုိျဖိဳးသူကေတာ့  ဒသာေတြကုိ အသဲအမဲ လုိက္စားသူမုိ႔ … ေခါင္းေလးမသိမသာ တစ္ရမ္းရမ္းနွင့္ မင္းတုိ႔ မသိပါဘူးေလ ဆုိေသာ အျပံဳးေလး ဆင္ျမန္းကာ လက္ဖက္ပန္းကန္ထဲမွ ပုဇြန္ေျခာက္ကို ဇြန္းျဖင့္ ထုိးလွန္ ရွာေနတတ္သည္။   

မူလဇာတာ ရဲ႕ ခုိင္ခန္႔မႈ နဲ႔ ယုဂ္ေတြရဲ႕အက်ဳိးကုိ ဒသာစားခ်ိန္မွာမွ တစ္ကယ္သိသာတယ္ကြ။ ေကာဇာ ဆုိတာက  လွ်ပ္ေျပးေလး သၾကားျဖဴးေပးရုံ ေလာက္ပဲ။  

ကုိရင္လွစိန္က ေရေႏြးၾကမ္းကို ရွလူးကနဲ စုပ္ေသာက္ရင္း  …စကား၀ုိင္းထဲသုိ႔ က်ည္တစ္ေတာင့္ ပစ္သြင္း လုိက္သည္။  

ကုိသာဂိက ႏႈတ္ခမ္းကုိ မဲ့ရင္း  ….

ဟုတ္မယ္ ဒါေၾကာင့္ ဟုိတစ္ေလာက ခင္ဗ်ား ေစ်းထဲက မသန္းစိန္ကို ဒသာနဲ႔ တိတိက်က် ေဟာလုိက္တာ ထင္တယ္။ ကုိရင္လွစိန္ မ်က္နွာ ရဲကနဲ ျဖစ္သြားသည္။ မၾကာမီ..ခ်မ္းသာ ..  ထီေပါက္ ၊ က်န္းမာ ၊ အခါခါ လာဘ္ရေတာ့မည္ဟု ေဟာမိကာမွ …ေနာက္ေဖးမီးဖုိေခ်ာင္ မီးေလာင္သျဖင့္ …တုိးတုိးတိတ္တိတ္ သုိးသိုးသိပ္သိပ္ ..ထုိးသိပ္ျပီး အမႈမျဖစ္ေအာင္ လုပ္လုိက္ရသျဖင့္  ေရႊလက္ေကာက္ ငါးကြင္းခန္႔ ျပဳတ္သြားေသာ ငါးေျခာက္သည္ ဇာတ္လမ္းကို အားလုံးက သိၾကသည္မုိ႔  ၀ါးကနဲ ရယ္ၾကသည္။  
ကုိရင္လွစိန္ ေတာ္ေတာ္ထိသြားသည္။

ေဟ့ေကာင္ သာဂိ … မမွားေသာ ေဗဒင္ဆရာ ဆုိတာ မရွိဘူးကြ။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ မွားခ်င္မွားမွာပဲ ။ မင္းေတာင္ …ေကာဇာပညာရွိၾကီး စတုိင္နဲ႔ ..ေဟာလုိက္တာေလ..၊ ဟုိ ဆုိင္ကယ္၀ယ္ေရာင္းလုပ္ေနတဲ့ ေကာင္ေလး  ..ရွိတဲ့ ဆုိင္ကယ္နွစ္စီးေလာက္ ျပဳတ္သြားေသးတယ္ မဟုတ္လား။ ဒါေတာင္ ေအေပးက …ယၾတာခ ထပ္သြားေတာင္းရဲေသးတယ္။ သူမုိ႔လုိ႔ …ငါသာဆုိ မင္းရဲ႕ မလွပတဲ့ ေသာက္ခြက္ၾကီးကို ဖေနာင့္ နဲ႔ကို တက္အေပါက္ပဲ။    

ဤသုိ႔ဤနွယ္…. မဟာပညာရွိ စကား၀ုိင္းကား ဓါးေရာင္ လွံေရာင္ ..တစ္ေျပာင္ေျပာင္။

ကၽြန္ေတာ္ကား ..သူတို႔စကား၀ုိင္းတြင္ စကားအနဲဆုံးနွင့္ နားေထာင္သမားသက္သက္ကဲ့သုိ႔ အျမဲပါ ေနခဲ့ရသူ။ ပင္ကုိယ္က စကားနည္းျခင္းေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္က လက္ဆန္းပုိင္းကုိ နွစ္နွစ္ကာကာ လုိက္စား ေနျပီး ၊ လက္ရုိးတြင္ မူ စာဖတ္သမားမွ်သာ ခံယူထားေသာေၾကာင့္ လည္း ပါသည္။ ေနာက္တစ္ခုက …ကၽြန္ေတာ္၀င္ေဆြးေႏြးလုိ႔ မျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ပင္။ ကၽြန္ေတာ္၏ မူလသဘာ၀ အရပင္လွ်င္ …ေျပာစရာရွိလွ်င္ တစ္တစ္ခြခြ ပယ္ပယ္နယ္နယ္ ေျပာမိသည္က မ်ားသည္။ တမင္ေျပာျခင္း မဟုတ္။ ေျပာလုိက္သည္နွင့္ စိတ္အား မာန္ပါ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ျဖစ္လာတတ္သျဖင့္ …ျဖစ္နုိင္သမွ် မေျပာဘဲ နားေထာင္ ေပးလုိက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ခုက ကၽြန္ေတာ္ေျပာမိလွ်င္လည္း စေျပာမိသည္နွင့္ ေတာ္ေတာ္နွင့္ မရပ္ေတာ့ဘဲ အေတြးသြားရာေနာက္ စကားက ေကာက္ေကာက္ပါ စီးဆင္းေနေတာ့သည္။ ဆုိေတာ့ သည္အုပ္စုနွင့္က မေျပာတာပဲ ပုိေကာင္းသည္ ဟု ဆုံးျဖတ္ကာ သူတုိ႔ ျငင္းခုန္ ေဆြးေႏြးၾကသည္မ်ားကုိ ရယ္လိုက္ေမာလုိက္ နားေထာင္ ေနလုိက္စျမဲ။
သုိ႔ေသာ္ …. တစ္ခါတစ္ရံတြင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဖ်ားခတ္ခံရသည္။ အထူးသျဖင့္ ေဒးဗစ္ခ်န္းဟု ေခၚေသာ ေက်ာင္းဆရာတစ္ပုိင္း ေဗဒင္ဆရာတစ္၀က္ ပုဂၢိဳလ္ ေရာက္လာလွ်င္ စစ္ပြဲ ၏ အဖ်ားခတ္ က်ည္ဆံတုိ႔က ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကုိ လြင့္လြင့္လာတတ္သည္။ ေဒးဗစ္ခ်န္း သည္ ဆုိင္ဆုိင္ မဆုိင္ဆုိင္ အလုိက္ကန္းဆုိး မသိ ၀င္ေျပာတတ္ျပီး၊ အလကားေနရင္း တစ္ဖက္သားကုိလည္း နွိမ္ခ်ဆက္ဆံလုိသူမ်ဳိး ျဖစ္သည္။

မင္းတုိ႔လက္ဆန္း ေဗဒင္က တစ္ကယ့္တစ္ကယ္ နုိင္ငံရပ္ျခား ခရီးတုိ႔  … ေသမယ့္ကိန္းတုိ႔ကို ေဟာလုိ႔ မရပါဘူးကြာ ။ ဒါမ်ဳိးက်ေတာ့ ငါတုိ႔ လက္ရုိးစနစ္က မွ တိတိက်က်တြက္လုိ႔ရတာကြ။ ေနာက္ျပီး နုိင္ငံေရး ေဗဒင္မွာလည္း ဒီအတုိင္းပဲ။ နုိင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိလည္း ေဟာမယ္ဆုိ လက္ရုိးနဲ႕မွ ရမယ္။  .. စသျဖင့္ ..ဗလာခ်ည္ၾကီး  တြယ္တတ္သည္။ ေဒးဗစ္ခ်န္းဟု သူ႔နာမည္ကုိ ေခၚတြင္ရျခင္းကလည္း အေၾကာင္းရွိသည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ျမိဳ႕တြင္ သိမ္ေတာင္ ေတာင္ကုန္းနွင့္ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားမွာ အထင္ကရ တစ္ရပ္ျဖစ္သည္။ ယင္းေတာင္ေပၚဘုရားေက်ာင္းမ်ား တည္ရာ ေတာင္ရုိးေပၚသုိ႔ အေရွ႕ရုိးမမွ က်ားရဲတစ္ေကာင္ ေတာကၽြံ လာခဲ့ဖူးသည္။  ထုိစဥ္တုန္းက ေဒးဗစ္ခ်န္းေလာင္းလ်ာ က ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွ ေက်ာင္းသားၾကီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ က်ားဆုိသည္ကုိ ေသခ်ာ မျမင္ဖူးၾက သျဖင့္ ..ေတာေၾကာင္အၾကီးစားၾကီးပဲ မွတ္ကာ ေမာင္မင္းၾကီးသားက တုတ္နွင့္ သြားထုိးသည္ ။ ဟုိကလည္း က်ားပီပီ တစ္စက္ကေလးမွ သီးမခံပဲ ခုုန္အုပ္ကာ လက္တစ္ဖက္ကုိ ပုတ္သြားသည္။

က်ားပုတ္ခံရသျဖင့္ မိေမြးတုိင္း ဖေမြးတုိင္း မျဖစ္ေတာ့ဘဲ ယခုထက္ထိတုိင္ေအာင္ … လက္တစ္ဖက္ ျပတ္နွင့္ ေက်ာင္းဆရာဘ၀ ေရာက္ေနသူ ။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ သူ က်ားပုတ္ ခံရသျဖင့္ လက္ျဖတ္ လုိက္ရသည့္ နွစ္မွာပင္ ..ေဒးဗစ္ခ်န္း ၏ လက္တစ္ဖက္ျပတ္ဓါးသမား သုိင္းကားက နာမည္ေပါက္သည့္ ကာလ ျဖစ္ေနသည္။ ကင္ပြန္းတပ္ပြဲ လုပ္စရာမလုိပဲ ေမာင္မင္းၾကီးသားလည္း ေဒးဗစ္ခ်န္း ဟူေသာ နာမည္ တြင္သြားေတာ့သည္မွာ ယခုထက္ထိတုိင္ေအာင္ပင္။

အစကေတာ့ ..ေက်ာင္းဆရာလည္းျဖစ္ ၊ လက္တစ္ဖက္ခ်ဳိ႕တဲ့ေနသည့္ အဂၤါ ခၽြတ္ယြင္းေနသူ လည္း ျဖစ္သျဖင့္  ေလးစားသမႈေကာ ၊ ဂရုဏာပါ ထားမိေသး၏။ သုိ႔ေသာ္ ေမာင္မင္းၾကီးသားက ခ်ဥ္ဖတ္နွင့္ ေရွာက္သီး ေရာသမေမႊ ထားေသာ အက်င့္စြဲကပ္ေနသျဖင့္ ၾကာေလေလ ေမတၱာတုံးေလ ..သုဥ္းေလ ျဖစ္လာ၏။ လက္ကုိပုတ္သြားေသာ က်ားကုိပင္ အျပစ္တင္ မိ၏။ တစ္ခါထဲ .. ဇက္ကုိ ပုတ္သြားလုိက္ ျပီးေရာ။

ေျပာသာေျပာရသည္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ျမန္မာတစ္ျပည္လုံးတြင္ ေဒးဗစ္ခ်န္းကဲ့သုိ႔ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ..ဒုနဲ႔ေဒး ..ဒင္းၾကမ္းထပ္ ရွိေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ လက္ဆန္း မွ လက္ရုိးမွ နွင့္ ေဂ်းေဂ်ာင္ထူ လူတန္းစားမ်ားတည္း။ တစ္ကယ္ေတာ့ ဘာပညာပဲေလ့လာ ေလ့လာ …မိမိ ဥာဏ္ နွင့္ သင့္မွ တတ္ေျမာက္သည္။ ေကာဇာ နွင့္ ဒသာ တြင္ လည္း ထုိနည္းတူပင္။ ေကာဇာ နွင့္ ဥာဏ္သင့္သူက ေကာဇာအျမင္ ပုိမုိျဖတ္လတ္ တိက်သည္။ ဒသာ နွင့္ ဥာဏ္သင့္သူက  ဒသာအေဟာ နွင့္ အသြားအလာ အက်ဳိးအျပစ္ျပဳတတ္ပုံကို အနုစိတ္ ပုိျမင္သည္။ ေကာဇာ သည္လည္းေကာင္း ၊ ဒသာသည္ လည္းေကာင္း လူတစ္ေယာက္၏ ဘယ္လက္ နွင့္ ညာလက္ ကဲ့သုိ႔  ပညာရပ္တစ္ခုလုံး၏ အဓိက အစိတ္အပုိင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ေကာဇာတစ္ခုတည္းကုိ သာ အမွန္ဟု ယူဆလွ်င္လည္း ေဒးဗစ္ခ်န္း လုိ လက္တစ္ဖက္ျပတ္ နွယ္ ျဖစ္ေပမည္။ ဒသာမွ အေရးၾကီးတယ္ ေကာဇာအျမင္အယွဥ္ အစီးအနင္းက ထင္သေလာက္ အေရးမၾကီးဟု ယူဆပါကလည္း ….ေဒးဗစ္ခ်န္း ပဲ ျဖစ္ေနဦးမည္သာ။

တရုပ္သုိင္းကား ထဲတြင္သာ ေဒးဗစ္ခ်န္းက လက္တစ္ဖက္ ထဲနွင့္ လူတစ္ေထာင္ေလာက္ကို စြတ္ရြတ္ ခုတ္ျပနုိင္သည္။ ပညာပုိင္းမွာေတာ့ လက္တစ္ဖက္ျပဳတ္သည္ ႏွင့္  အေပါ့အငန္ မညီေသာ ဟင္းတစ္ခြက္နွယ္ ..ျဖစ္ေခ်မည္သာ။

ေကာဇာက  .. အက်ဳိးအျပစ္ ေပးရာတြင္ တိက်ထက္ျမက္သည္။ ဒသာေတြက …ျဖစ္ခြင့္ မျဖစ္ခြင့္ အခ်ိန္ကာလကုိ တိက်စြာ ညႊန္ျပနုိင္ၾကသည္။ ေကာဇာ နွင့္ ဒသာ ဘယ္ဟာက ပုိေကာင္းသလဲ ေမးပါမူ … ကုိယ္တတ္ေျမာက္ ကၽြမ္းက်င္သည့္ ပညာက ပုိေကာင္းပါလိမ့္မည္။ မတတ္လွ်င္ … မပုိင္နုိင္လွ်င္ ဘယ္ပညာမွ မေကာင္း ။ ရတနာေက်ာက္စီဓါးကုိ ထင္းခြဲရာတြင္ သုံးေနရသကဲ့သုိ႔  ျဖစ္ေခ်မည္။

အလားတူပင္ လူတစ္ေယာက္အေနျဖင့္ ဘက္စုံထူးခၽြန္ တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ရန္မွာ မလြယ္ကူ။ အလြန္ အင္မတန္ ပါရမီျပည့္၀ေသာ အေလာင္းေတာ္ မ်ားသာ ပညာအရပ္ရပ္ကုိ ေမြးရာပါ တတ္ေျမာက္နုိင္သည္။ လူသာမန္တုိ႔မွာမူ ဥာဏ္ရည္ ပါရမီ ပါရွိသေလာက္သာ ..တတ္ေျမာက္နုိင္ၾက၏။ သုိ႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ မိမိတုိ႔အားသန္ရာ ၊ ထုိးေဖာက္နုိင္စြမ္း ရွိရာ ပညာရပ္ အစိတ္အပုိင္းတစ္ခုခုကုိ  ..တစ္ဖက္ကမ္းခတ္ ကၽြမ္းက်င္လာသည္အထိ အဖန္ဖန္ အားထုတ္ၾကိဳးပမ္းသင့္သည္။ ေကာဇာသန္လွ်င္ ေကာဇာေနာက္ လုိက္ေပေတာ့။ သုိ႔ေသာ္ …ဒသာကုိမူ အျပစ္မဆုိအပ္။ ဒသာပညာ ကုိ အားသန္လွ်င္ ဒသာေနာက္ကုိ လုိက္နုိင္၏။ ေကာဇာကုိမူ မရႈံ႕ခ်အပ္ေပ။

ဘယ္ဘက္မ်က္လုံး နွင့္ ညာဘက္မ်က္လုံး နွစ္လုံးတြင္ ဘယ္မ်က္လုံးက ျမင္ျမင္ …ျမင္ဖုိ႔သာလုိသည္။ နွစ္ဖက္ စလုံးျမင္နုိင္စြမ္းေသာ္ စကၡဳနွစ္ကြင္း အလင္းေကာင္းစြာ ရသည့္သူကဲ့သုိ႔  အက်ဳိးျပဳေလသည္။ 

လက္ဆန္းပညာ   ေလ့လာရာ၀ယ္ …

လက္ဆန္းပညာပုိင္းတြင္လည္း ဤနည္းတူသာျဖစ္သည္။  မိမိလုိက္စားလုိသည့္ က႑တစ္ခုကုိ ေရွးဦးစြာ သတ္မွတ္ ထားျပီး ၊ ယင္းကုိ ေကာင္းစြာ ေလ့လာမႈျပဳသင့္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ကုိယ္၌ပင္လွ်င္ … လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္နွစ္ခန္႔ကာလမွ စျပီး ၊ အပုိင္းက႑မ်ား ခြဲျခား ေလ့လာမွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။ နာမည္အဖ်ားစာလုံး ၊ ကာရက ၊ ပညတ္သေဘာ၊ မဟာဘုတ္ဌာနမ်ား ၊ ပကၡမ်ား၊ လက္ဆန္းဒသာစနစ္မ်ား၊ အဂၤ၀ိဇၹာ ပညာမွ ဌာနအမ်ဳိးမ်ဳိး၏ သဘာ၀ အေၾကာင္း စသျဖင့္ အနုစိတ္ေလ့လာမႈ ျပဳခဲ့သည္။ တစ္နုိင္တစ္ပုိင္ အခန္း ကန္႔ကာ နုိင္သေလာက္ အထူးျပဳေလ့လာ လုိက္စားခဲ့သည္။ မေလ့လာနုိင္ေသးသျဖင့္ ဖတ္ရုံမွ်သာ ဖတ္ျပီး ထဲထဲ၀င္၀င္ မေလ့လာနုိင္ေသးေသာ အခန္းက႑မ်ားလည္း ေျမာက္မ်ားစြာ က်န္ရွိေနေသး၏။

ယင္းသုိ႔ဆုိသျဖင့္ … ဘာမဟုတ္တဲ့ ခုနွစ္ခုစား ရွစ္ခုစားေလးကုိ မ်ား ဒီေလာက္ေလ့လာစရာ လုိလုိ႔လား ေမးစရာ အေၾကာင္းရွိေပမည္။ အလြန္႔အလြန္  လုိအပ္ပါေၾကာင္း………။ ပမာျပဳရပါမူ …တစ္ခါက  …အထက္ပါ လက္ရုိးသမားတုိ႔၏ စကား၀ုိင္းတြင္ .. ဇာတာ တစ္ေစာင္ကုိ ခ်ျပျပီး ၊ သက္တမ္းဆုံးျဖတ္ပုံကို ေဆြးေႏြးၾက၏။ ကုိစုိးေကာ ဘယ္လုိ ယူဆမိသလဲဗ် ဟု ..စကားအဆက္အစပ္မရွိ အေမးရွိလာသျဖင့္ ..၊ လက္မွ နာရီကို ေကာက္ၾကည့္ျပီး ၊ အဂၤ၀ိဇၹာ စနစ္ကို အသုံးျပဳကာ ..၊ ခု စားပြဲေပၚခ်ထားတဲ့ ဇာတာက အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔ ေသထားတဲ့ဇာတာမ်ဳိးပဲ ။ ဘာေန႔သားသမီးလဲမသိေပမယ့္ …ခုဇာတာခ်ထားတဲ့ နေဘးမွာ ကုိသာဂိ စားထားတဲ့ ေနၾကာေစ့ခြံေတြ ၊ တနည္းအားျဖင့္ စြန္႔ပစ္ရမယ့္ အမိႈက္ေတြ ထားထားတယ္။ ေနၾကာေစ့ ကမရွိေတ့ာဘူး။ ေနၾကာေစ့အခြံေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ သည္ေတာ့ အေနမၾကာဘူးလုိ႔ ျပတယ္။ အခါတုိင္အရလည္း သက္တမ္းတုိမယ့္ အခါတုိင္ ျဖစ္ေနတယ္။ မလြဲပါဘူး ..ခင္ဗ်ားတုိ႔ဇာတာက အသက္တုိမယ့္ဇာတာပါ ..ဟု ေျဖခဲ့ဖူးေပသည္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ နွင့္ ေရနစ္ ဆုံးပါးခဲ့သူ၏ ဇာတာျဖစ္ေန၏။

အထက္ပါကဲ့သုိ႔ ေဟာဆုိရာတြင္ ..ကၽြန္ေတာ္ အထူးျပဳေလ့လာခဲ့ျခင္း၏ အက်ဳိးေက်းဇူး မ်ားစြာပါ၏။ အဂၤ၀ိဇၨာ အခါတုိင္မ်ားတြင္ သက္တမ္းတုိေသာ အခါတုိင္ ၊ သက္တမ္းရွည္ေသာ အခါတုိင္ ၊ အလင္းတုိင္၊ အေမွာင္တုိင္၊ ဥာဏ္ရည္ပြင့္သည့္အခါတုိင္၊ ဥာဏ္ရည္သုဥ္းသည့္ အခါတုိင္၊ ခံစစ္တုိင္ ၊ ထုိးစစ္တုိင္…စသျဖင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ အင္အားေဆာင္ေသာ တိုင္သေဘာတရားတုိ႔ကုိ …ေလ့လာ လုိက္စားပါ မ်ားလတ္ေသာ္ သိျမင္လာခဲ့ရ၏။

စာဖတ္ေနရုံနွင့္ေတာ့ သိျမင္တတ္ေျမာက္လိမ့္မည္ ဟု မထင္ေလနွင့္ ။  ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း အမ်ားသူငါ နည္းတူ ဘုရားပြဲေစ်းတန္းမွ ..တစ္အုပ္နွစ္ရာ သုံးရာ ခန္႔နွင့္ ၀ယ္ယူဖတ္နုိင္ေသာ မိသားစုအိမ္တြင္းေဗဒင္ ၊ ေဗဒင္ အလြယ္နည္း ၊ စသျဖင့္စာအုပ္ကေလးမ်ားမွ စတင္ ေလ့လာခဲ့ရသူျဖစ္၏။ အဘယ္မည္ေသာ ေရွးေဟာင္း က်မ္းၾကီး ၊ ေရွးမူပုရပုိက္ၾကီး ကုိမွ် မွီ၀ဲခြင့္ရခဲ့သူမဟုတ္။

အဓိကအားျဖင့္ … စာသိ နွင့္ လက္ေတြ႕ျပင္ပအသိ ကုိ ထိမ္းညိွေပးရ၏။ ထပ္မထပ္၊ ညီမညီ ခြဲျခားရ၏။ စာသိက အမွားမ်ား ျဖစ္ေနလွ်င္လည္း လမ္းအမွားကို ပယ္ရျပန္၏။ ငါးစားသည့္အခါ အရုိးထြင္ကာ အသားကုိ စားရသကဲ့သုိ႔…. ေကာင္းမြန္မွန္ကန္သည့္ အခ်က္တုိ႔ကုိ  လက္ကုိင္ျပဳျပီး ၊ မမွန္ကန္ မညီညြတ္သည့္ အခ်က္တုိ႔ကုိမူ ..ပယ္ထား ခ်န္ထားခဲ့ရ၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့သည့္အတုိင္း ….ကုိယ္တုိ္င္ က်င့္ၾကံအားထုတ္ ျပီးမွ ယုံ……..ဟူေသာ အခ်က္ကုိလည္း လက္ကုိင္ျပဳရ၏။ ၾကည္ညိဳ၍ ယုံၾကည္ျခင္းမ်ဳိး တုိ႔မွာမူ အၾကည္ညိဳပ်က္သည္နွင့္ အယုံအၾကည္လည္း ပ်က္ျပား ရတတ္ေပသည္။

သုေတသန ျပဳျခင္း
အမွန္တစ္ကယ္တမ္းတြင္မူ လက္ဆန္းေဗဒင္ ပညာရပ္ပုိင္းတြင္ပင္ ေလ့လာပါက မကုန္နုိင္မခမ္းနုိင္ေအာင္ ရတနာသုိက္ၾကီးကဲ့သုိ႔  ….ပညာရပ္အစစ္အမွန္မ်ား ျပည့္သိပ္ေန၏။ ေမာင္ဖုန္းကား ေရႊတုိေရႊစ ရဖူးသျဖင့္ ေဂၚတစ္ေခ်ာင္း ကုိင္ကာ တူးေနသည္မွာ ၾကာခဲ့ေပျပီ။ အခ်ဳိ႕ကား …ရတနာသုိက္ကုိ ဖင္ခုထုိင္ရင္း …ဆင္းရဲေၾကာင္း ျငီးတြားေနၾကဆဲ။ မဟာဘုတ္ မဟုတ္ပါ ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ ခုနွစ္ခုစား ရွစ္ခုစား အလကားပါ ဟူ၍လည္းေကာင္း …ျငီးတြား ေရရြတ္ေနၾကဆဲပင္။  တစ္ကယ္ျဖစ္သင့္သည္က ေတာ့ …ကၽြန္ေတာ္ကဲ့သုိ႔ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထဲ ေဂၚတစ္ေခ်ာင္းကုိင္ျပီး တူးေနရျခင္းမ်ဳိးထက္ …အသင္းအဖြဲ႕ျဖင့္ ၊ စနစ္တက် ေလ့လာသုေတသနျပဳေသာ အသင္းမ်ဳိးျဖင့္ …တစ္ဦးလွ်င္ တစ္က႑ဆီ အားသန္ရာ ခြဲျခားပုိင္းျခား ေလ့လာသုေတသန ျပဳျခင္းမ်ဳိးက မ်ားစြာ ခရီးတြင္ေပလိမ့္မည္။ ယင္းမွာ ဘူဒုိဇာျဖင့္ တူးသည္ ကဲ့သုိ႔  … အျမန္အမ်ား အက်ဳိးရွိနုိင္ေပသည္။

သုိ႔ရာတြင္ ..ယင္းသုိ႔ ေလ့လာ သုတသနျပဳရာတြင္ …ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳမည့္သူမ်ား၏ အခန္းက႑မွာမူ အေရးပါေပမည္။ တာ၀န္ၾကီးသေလာက္ လမ္းမွန္ လမ္းမွား ခြဲျခားတတ္ရန္ မွာလည္း အထူးလုိအပ္ေပမည္။ အမွားတစ္ခုကို အမွန္ဟု မွတ္တမ္းတင္မိျခင္းမ်ဳိး တုိ႔ ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္ေအာင္ အထူးပင္ အားစုိက္ရေပမည္။ အလားတူပင္ …သုေတသနျပဳေသာ သူမ်ားမွ တင္သြင္းလာေသာ အဆုိျပဳခ်က္မ်ား၊ အသစ္ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကိုလည္း လမ္းမွန္၏/ မမွန္၏ ေကာင္းစြာ ခြဲျခမ္းစစ္ေဆး မွတ္တမ္းတင္ေပးနုိင္ရမည္။

အမွန္ ဆယ္ခု မရလွ်င္ ေန… အမွားတစ္ခု ပါမလာဖုိ႔ အလြန္အေရးၾကီးေပမည္။ ဤသည္မွာ ေနာင္လာမည့္ မ်ဳိးဆက္ ျဖစ္ေသာ ျမန္မာေဗဒင္ပညာမ်ဳိးဆက္ မ်ား အတြက္ အေရးၾကီးလွျပီး ၊ အလြန္ အက်ဳိးရွိေစမည့္ ကိစၥ တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အနာဂတ္ရည္မွန္းခ်က္မွာ .. အဆုိပါအသင္းမ်ဳိး တစ္ခု တည္ေထာင္ နုိင္ေရး ျဖစ္ျပီး ၊ မ်ားမၾကာမီ ယင္းအသင္း တည္ေထာင္ေရးအတြက္ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ အသင္းသားမ်ား စုေဆာင္းျခင္း ျပဳနုိင္ရန္ လည္း ယခုအခါ ဦးတည္ၾကိဳးပမ္းေနပါသည္။ အဓိကအားျဖင့္မူ  …အဆုိပါအသင္းအဖြဲ႕မွ … ေဒါင္ေဒါင္ျမည္ မွန္ကန္ညီညြတ္ေသာ သုေတသနျပဳခ်က္မ်ား စုေဆာင္းျဖန္႔ေ၀ ေပးနုိင္ေရးကုိ ျပဳလုပ္နုိင္ရန္ ရည္သန္ထားေပသည္။

ဘယ္ဆရာရဲ႕တပည့္ ၊ ဘယ္မူ ၊ ဘယ္သူဘယ္၀ါရဲ႕မ်ဳိးဆက္ စေသာ … က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အယူအစြဲမ်ား စြန္႔သင့္ၾကေပျပီ။ ညီညီညြတ္ညြတ္ျဖင့္ .. စုေပါင္းေဆာင္ရြက္နုိင္ျခင္းသည္ အလြန္ၾကီးမားေသာ ခြန္အားကုိ ျဖစ္ေစနုိင္ေပရာ …ျမန္မာ့ပညာရွိ မဟာက၀ိတုိ႔အေနနွင့္ ..ငါ့ဟာမွအမွန္ ၊ ငါကမွ အေတာ္အတတ္ ဟူသည့္ မာန္မာနတုိ႔ကိုလည္း ေလွ်ာ့သင့္ခ်ိန္ တန္ေလျပီ ။ 

ကၽြန္ေတာ့္အေနနွင့္မူ  ..ပညာရွင္တုိင္းကုိ ပညာေလးစားသမႈ ထားသည္သာ ျဖစ္သည္။ ငါသိ သည္ ငါတတ္သည္ ဟူေသာ မာန္မာနမ်ဳိးလည္း စိုးစဥ္းမွ် မထားပါေပ။ ငါမသိသည္ ငါမတတ္ေသးသည္ မ်ား ကုိသာ ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားေပသည္။ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္ဟာသည္ အမွန္တရားလဲ ဆုိသည္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာရွာေဖြ လုိသည္။ မဟာဘုတ္ေဗဒင္ ပညာ တြင္ …ဆယ္စုနွစ္နွင့္ ခ်ီကာ ကၽြန္ေတာ္ေလ့လာ ေနရဆဲ ျဖစ္သည္ ဟု ဆုိသျဖင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ သူတုိ႔က  ဂဏန္းေလး ခုနွစ္လုံးကုိ အဲသေလာက္ လုိအပ္လုိ႔လား ေမးနုိင္ေပသည္။ အလားတူပင္ .. ခုနွစ္ခုစားေလးကုိ ..သုေတသနၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ ျပဳစရာ လုိသလား ေမးနုိင္၏။

ယင္းအတြက္ ဥပမာ ဆုိရပါမူ ..သုိက္ဌာနရွိ ျဂိဳဟ္သည္ အေကာင္းဟု ဆုိသည့္တုိင္ ယင္းဌာနတြင္ တနဂၤေႏြ ရပ္တည္ခဲ့ေသာ …အမ်ဳိးေကာင္းပါလွ်က္ အဆံဖ်င္း အထြက္ညံ႔ေသာ စပါးခင္း နွင့္ တူသြား၏။ အလားတူပင္ … မရဏဌာနတြင္ အဂၤါျဂိဳဟ္ တည္ခဲ့သည့္အခါ .. အဆုိးခ်ည္းသတ္မွတ္ပါမူ မွားေလစြ။ အလြန္ အင္အားၾကီးမားေသာ စိတ္နယ္လြန္စိတ္စြမ္းအင္ ပုိင္းနွင့္ နာမ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အလြန္နက္နဲ ထက္ျမက္ေသာ စြမ္းအင္မ်ဳိးကုိ ျဖစ္တည္ေစ၏။ အဆုိပါကဲ့သုိ႔ေသာ အခ်က္မ်ားမွာ လက္ေတြ႕သုေတသန မျပဳပါဘဲနွင့္ မည္သည့္နည္းနွင့္မွ် မသိနုိင္ေပ။

အနွစ္ခ်ဳပ္ဆုိရပါမူ ….ေဟးးးးးးးးးး  နုိးကုန္ေလာ့ ၊ ထကုန္ေလာ့  ၊ စြန္႔သင့္သည္တုိ႔ကုိလည္း  စြန္႕ၾကကုန္ေလာ့။ ေခတ္ၾကီးကား …ေျပာင္းေနေပျပီ။ ကုိယ္မလုပ္လွ်င္ …တုိင္းတစ္ပါးသားတုိ႔ ေဆာ္ပေလာ္တီးၾကေတာ့မည္။ ျမန္မာက၀ိ မဟာပညာရွိ ယုန္နားရြက္ ေခါင္းေပါင္းပုိင္ရွင္ အေပါင္းတုိ႔ ေလးးးးးးးးးးးးးးးးးးေဟးးးးးးေဟးးးးးးး။

အျမင္ကပ္ခံ ျပီး နုိးေဆာ္အပ္ပါေသာ …
သုေတသီ ေ၀သာလီေမာင္ဖုန္း
ကုိစုိးမုိးထြန္း (ေဗဒင္ပညာသုေတသီ)
phone; 01 618 469


Post a Comment
 

Posts Comments

©2006-2010 ·TNB